A doua zi după sfârşitul lumii

22 decembrie 2012

Sar imediat din pat şi mă duc la fereastră. Ninge mărunt. Blocul din faţă e tot acolo, baba de la etajul 3 stă  în continuare înţepenită în geam, ca de obicei. Nici gunoiul aruncat aiurea lângă ghenă nu a dispărut.

E sâmbătă. Hmm, sfârşitul lumii n-a venit ieri. Maiaşii, Nostradamus, Baba Vanka, s-au înşelat cu toţii, se pare. Sau, de fapt, sunt deja dincolo, dar nu-mi dau eu seama?

Mă pipăi vreo 30 de secunde, totul pare normal, îmi dau o palmă şi mă doare. Nu, nu sunt dincolo, asta dacă nu cumva ideile mele despre dincolo sunt complet greşite.

Îmi fac o cafea, focul de la aragaz e la fel, cafeaua are acelaşi gust. Şi ţigara de dimineaţă e la fel de bună ca de obicei. Mi-e somn în continuare, am stat aseară la televizor până târziu să văd emisiunea: “SENZAŢIONAL: În seara asta vedem dacă vine sfârşitul lumii”.

Erau tot felul de experţi care citeau din cărţile maiaşe şi din Nostradamus, așteptând cu emoție prăpădul. Mi-e milă de ei, cred că sunt foarte dezamăgiți acum, sperau să fie în Rai la ora asta, trai-neneacă și adio criză!

Deschid iar televizorul să văd ce mai e. Fac un mic zapping, să văd cum o dau la întors televiziunile după ce au ratat sfârşitul lumii.

Pe unul din posturi, un domn sigur pe el, afişând un aer cunoscător, spune că e normal că n-a fost aseară sfârşitul lumii, că Nostradamus a scris clar:

Ô vaste Rome ta ruyne aproche,

Non de tes murs, de ton sang & substance :

L’aspre par lettres fera si horrible coche,

Fer poinctu mis a tous jusques au manche”.

<<Pentru cei nefamiliarizaţi cu franceza veche, cea de secol XVI a lui Nostradamus, vă dau o traducere rapidă, ca să înţelegeţi. Mots en coche însemna pe vremea aia înţepături lansate în cursul unui discurs, adică când îl împungi pe careva când spui ceva, cum fac politicienii noștri în Parlament.

Deci este vorba despre o distrugere care nu vine din interiorul fizic al Romei, non de tes murs, ci din sufletul şi substanţa ei, atunci când presa, adică mass-media, atacă pe toată lumea – de unde mots en coche –, cum e şi acum, da o să fie şi mai şi în anii următori, o să vedeţi, că Nostradamus nu minte.

Dar acum e şi mai şi. Nostradamus, hai, că se mai poate înşela. Dar ce facem cu călugărul Malachia? Ce spunea el acum vreo 800 de ani, în secolul XII? Că o să mai fie 112 papi şi gata. La al câtelea suntem acum, cu ăsta, Benedict al-nu-ştiu-câtelea?

Cât? Ei, vedeţi că nu ştiţi. E exact al 111-lea, adică penultimul. Formula dată de Malachia pentru Benedict este: „De gloria olivae”, adică gloria măslinului, simbolul păcii. Cum e penultimul, înseamnă că nu e ultimul, deci nu poate fi sfârşitul lumii.

Problema o să fie la ăla de după, adică la ultimul papă, Petru – are numele primului papă – , pe care Malachia îl descrie cel mai mult, la restul sunt doar mici fraze. Petru acesta, ultimul, este descris astfel: In persecutione extrema Sacrae Romanae Ecclesia sedebit Petrus Romanus qui pascet oves in multis tribulationibus; quibus transactis, civitas septicollis diruetur; et Judex tremendus judicabit populum“.

Asta pe româneşte ar însemna că, în timpul ultimei mari persecuţii la care va fi supusă biserică romano-catolică, ea va fi condusă de Petru Romanul, care va păstori turma credincioşilor în vâltoarea a numeroase frământări, ce vor culmina cu distrugerea cetăţii celor şapte coline, adică Roma, şi după aceea Judecătorul cel de temut va judeca poporul.

Aici ne întoarcem la Nostradamus. Vedeţi cum se leagă? Vorbim de sfârșitul lumii abia la următorul papă, şi ceva se va întâmpla cu Roma. Deci cheia e în Roma. Și aici apărem noi. Știți, domnu prezentator, câți români sunt în Roma? Nici eu, dar sunt mulți, foarte mulți.

Ei, și aici vine baba Vanka, bulgăroaica. Ce spunea ea despre români, domnu’ prezentator? Vedeți cum lucrurile se leagă, devin limpezi acolo unde păreau complicate?

Cum, când cred eu că vine sfârşitul lumii de-adevăratelea? După calculele mele, după ce am stat şi am citit toate textele profetice posibile, cred că în XX.XX..20XX>>.

Siguranța lui mă obosește. E normal. La vârsta mea, am supravieţuit deja la cinci sfârşituri ale lumii şi ăsta mă amenință cu încă unul. Deși, până la urmă, în biznisul ăsta, de prezicere a sfârșitului lumii, e suficient să ai dreptate o singură dată.

Despre Franck
My name is Franck. With F from freedom. I'm not saving anyone. I don't forgive anyone. And I don't hate anyone. I'm just surviving to something people usually call "life".

2 Responses to A doua zi după sfârşitul lumii

  1. Laura says:

    Nu știu alții cum sunt, dar eu prefer ca toți prezicătorii – cei vechi și cei noi – să se înșele. 🙂

  2. evelics says:

    Apropo de sfârsitul lumii,un asemenea subiect suculent nu putea trece nediscutat,neîntors pe toate fetele.Posibile modificări de domeniul astronomiei sau fizicii universului,intrate în vizorul celor care se pricep la toate cele,transformate în viitoare posibile situatii spectaculoase,catastrofice….

Lasă un răspuns

